2015. január 3., szombat

Vampires - Vámpírok

Újdonság J.K. Rowlingtól:

Ugyan léteznek vámpírok Harry Potter világában, és a szakirodalomban - melyet Harry és barátai sötét varázslatok kivédésén tanulnak - is megjelennek, mégsem nem játszanak jelentőségteljes szerepet a történetben. A vámpírok mítosza annyira gazdag, és az évek során annyi film és könyv dolgozta ki a történetüket, hogy úgy éreztem, én már keveset tudnék hozzátenni. Ráadásul a vámpírok tradíciója Kelet-Európából származik, én pedig mindig igyekeztem a brit mitológiából és hagyományokból meríteni, amikor Harry ellenfeleit megteremtettem. A futó említések mellett, az egyetlen vámpír, akivel Harry találkozik, az Sanguini a Félvér hercegben Lumpsluck karácsonyi partiján.

De ha visszanézek a korai jegyzeteimre, az egyik legelső szereplőlistán szerepel egy Trocar nevű tantárgy nélküli vámpír tanár. A "Trocar" egy hegyes végű csap, melyet az artériákba szúrtak, hogy lecsapolják vele a vért, szóval úgy gondolom ez egy jó név lenne egy vámpírnak. A karakter kidolgozásán azonban nem gondolkoztam túl sokat, és el is tűnt jegyzeteimből egy idő után.

Néhány éve a rajongók között elterjedt egy olyan elmélet, hogy Piton vámpír. Ugyan az igaz, hogy Piton egészségtelenül sápadt, és néha, a talárja miatt úgy írtam le, mint egy nagy denevért, igazából sosem változott denevérré, sőt, többször találkozhattunk vele a kastélyon kívül napközben is, és sosem tűnt fel egyetlen holttest sem a Roxfortban fognyomokkal a nyakán. Röviden: Piton nem egy újragondolt Trocar.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése