2014. december 28., vasárnap

Florean Fortescue

Újdonság J.K. Rowlingtól:

Forrás
Florean Fortescue, az Abszol úti fagylaltszalon tulajdonosa egy ghost plot alanya (olyan történet, ami sosem került bele a könyvekbe). Harry az Azkabai fogolyban találkozik vele, és felfedezi, hogy Florean sokat tud a középkori varázslókról. Később az is kiderül, hogy az egyik volt roxforti igazgatót Dexter Fortescue-nak hívták.


J.K. Rowling gondolatai:

Florean Dexter leszármazottja, és eredetileg úgy terveztem, hogy Harry ereklyék utáni nyomozásában néhány információval fog szolgálni neki - ezért is mutattam be őt már ilyen korán. Akkor úgy gondoltam, a történelmi tények iránt érdeklődő Florean valamilyen szinten ért az olyan dolgokhoz, mint a bodzapálca vagy Hollóháti diadémja, mivel a tudást évszázadokon át mindig továbbadták a Fortescue család tagjai. De ahogy egyre közelebb értem ahhoz a ponthoz, amikor már ilyen információkra van szüksége Harrynek, elraboltattam Floreant, és úgy terveztem Harry és a barátai majd megtalálják vagy megmentik.

A gond az volt, hogy amikor elértem oda, hogy megírjam a Halál ereklyéinek fontosabb részeit, Phineas Nigellus, mint az információk forrása, sokkal jobb megoldásnak tűnt. Florean tudása a diadémról szintén elvesztette relevanciáját, mikor az olvasó kezébe adtam mindent, amire szüksége volt, hogy megkérdezze a Szürke Hölgyet. Mindent összevetve úgy tűnik, hogy teljesen ok nélkül raboltattam el / ölettem meg Floreant. Nem ő volt az első varázsló, akit Voldemort megölt csupán azért, mert túl sokat (vagy éppen túl keveset) tudott, de ő volt az egyetlen, aki miatt bűntudatot éreztem, hiszen ez egy az egyben az én hibám volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése