2014. június 15., vasárnap

Ghost Plots - "Szellem-történetek"

J. K. Rowling gondolatai:

Ez egy saját kifejezés, aminek semmi köze a halottakról szóló történetekhez. (ghost = szellem)

A tizenhét év alatt, amíg elterveztem, majd megírtam a hét Harry Potter könyvet (nem beszélve A kviddics évszázadairól, a Legendás állatok és megfigyelésükről, valamint a Bogar bárd meséiről), rengeteg olyan információt találtam ki a mágikus világról, amelyek sosem kerültek bele a könyvekbe. Szerettem tudni ezeket a dolgokat (ami szerencsés volt, mert a képzeletem sosem hagyta abba az újabb részletek kitalálását) és gyakran, amikor szükségem volt egy mellékes részletre, az már készen is volt, hiszen megvolt a fejemben az egész háttér.

Továbbá sokszor kaptam magam azon, hogy háttértörténetet találok ki különböző másodlagos (vagy harmadlagos) szereplőknek, amelyek teljesen feleslegesek a történetet tekintve. Többször előfordult, hogy kidolgoztam egy háttértörténetet egy szereplőnek, ami aztán áldozatul esett a nagyobb történéseknek. Ezeket mind "szellem-történetek"-nek hívom. És nekem ezek ugyanolyan valóságosnak tűnnek, mint a végső verzió. Alkalmanként, amikor az olvasóimmal beszélek, megemlítek egy-egy szellem-történetet; ilyenkor végigfut az arcukon a döbbenet, és azt kérdezik maguktól, hogy vajon átugrottak húsz oldalt a könyvben? Ezúton is bocsánatot kérek azoktól, akiket ilyenformán véletlenül elbizonytalanítottam; a probléma - szó szerint - a fejemben van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése