2014. június 9., hétfő

Privet Drive 4.

Forrás
A Privet Drive Little Whinging-ben található, Surrey megyében, Angliában. Az utcát hasonló stílusú házak sora adja, a környék roppant csendes, és határozottan mágia-mentes.
Miután Voldemort megölte Harry szüleit, Albus Dumbledore elrendezte, hogy Harry a Privet Drive 4. alatt élhessen a rokonaival, Dursleyékkel (Petúnia nénivel, Vernon bácsival, és az unokatestvérével, Dudleyval).

Dursleyék utcájának neve a "legkülvárosiasabb" növényre, a fagyalbokorra utal (privet=fagyal), amely ápolt sövények formájában található meg a legtöbb angol kerteben. Szeretem, hogy jelképezi mind a külvárost, mind az elkülönülést - hiszen Dursleyék annyira muglik, középosztálybeliek és annyira elhatárolódnak a mágikus világtól. A kerület neve - Little Whinging - szintén nagyon helyinek és lenézőnek hat; a whinging szó egy, a brit angol nyelvben használt kifejezés a panaszkodásra/nyafogásra.

Habár a könyvben nagynak és szögletesnek írtam le Dursleyék házát, és olyannak, ami passzol Vernon bácsi cégvezetői posztjához, amikor írtam róla, önkéntelenül is mindig úgy képzeltem el, mint a második házat, amelyben gyerekként éltem. Ez a ház az említett paraméterekkel szemben egy kisebb, három szobás ház volt, a Bristol melletti Winterbourne külvárosában. És akkor jöttem rá erre, mikor először beléptem a Leavesden Studios által épített Privet Drive 4-be. Rögtön úgy éreztem, hogy ez a régi házam tökéletes mása - köszönhetően a lépcső alatti helységnek és a szobák elhelyezkedésének. Mivel soha nem meséltem a régi otthonomról az építésznek, a producernek, vagy a rendezőnek, ez óriási élmény volt nekem - egyike azoknak a felkavaró élményeknek, amelyeket a Potter-könyvek megfilmesítése során tapasztaltam.

Bár nincs rá semmi okom, sosem szerettem a négyes számot, és mindig úgy éreztem, ez egy nehéz és engesztelhetetlen szám - ezért került Dursleyék ajtajára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése