2014. augusztus 29., péntek

Professor Gilderoy Lockhart

Gilderoy Lochart egy híres varázsló és több könyv szerzője; széles mosollyal és szőke, hullámos hajjal rendelkezik.

Újdonság J.K. Rowlingtól:

[Az első részt még nem nézhetjük meg, azt majd csak egy későbbi fejezetben, a A nagyon titkos naplóban olvashatjuk. De addig is kapunk néhány hanganyagot, ahol Rowling Lochartról beszél.]


Hallgasd meg, ahogy J.K. Rowling arról beszél,
melyik házba osztották be Lochartot:

Gilderoy Lochart egyedüli gyermek volt a családjában... aki mágikus képességeket mutatott, ezért roppant büszke volt magára, mikor felvették a Roxfortba, ahol a Hollóhátba került, de én gyanítom - és azt hiszem, az emberek nem lesznek meglepve, ha ezt mondom - hogy, épp hogy elkerülte a Mardekárt, és épp csak becsúszott a Hollóhátba.

A folytatásért kattintsatok a továbbra!


Hallgasd meg, ahogy J.K. Rowling Gilderoy Lochart 
nagyratörő édesanyjáról beszél:

A Gilderoy Lochart nem egy álnév. Ez az igazi neve, és gondolom, ez elárul valamit az édesanyjáról, aki igen ambiciózus volt a fiával kapcsolatban, és bárotította őt, hogy azt gondoloja magáról, igencsak figyelemre méltó ember. Szerintem a Gilderoy elég feltűnő név.

Hallgasd meg, ahogy J.K. Rowling Gilderoy Lochart
hajmizériájáról beszél:

Gilderoy egy modern híresség, mivel szeret kitalálni új és új módokat, hogy híres legyen... ezért elhatározta, hogy saját hajápolási termékeket dob a piacra. Nagyon büszke a természetes hullámos hajára, ezért szeretem azt gondolni, hogy felfedezte a ... tojás fényességet adó tulajdonságait, de az occamy egy elég rosszindulatú teremtmény... a tojásainak ezüst a héja, és túl veszélyes és drága lenne előállítani a sampont, ezért nem érte el Gilderoy sosem a célját.


J.K. Rowling gondolatai:

A következő beszélgetés egy részlet a BBC Radio 4 interjújából, amit 2005 nyarán rögzítettek, és decemberben adták le, egy karácsonyi különkiadás alkalmával.

Hallgasd meg, ahogy J.K. Rowling és Stephen Fry
Gilderoy Lochart nevének eredetéről beszélget:

SF: Szóval igazából végigrágtad magad az Idegen szavak szótárán vagy az Oxfordi szótáron vagy hasonlókon, vagy ezek olyan dolgok, amiket csak úgy tudsz, mert rengeteg szót meg tudsz jegyezni?

JKR: Um...Nem igazán rágtam végig magam könyveken. Ezek olyan szavak, amiket olvasás közben összegyűjtöttem. A kivétel a Gilderoy - Gilderoy Lochart volt. A Lockhart név, nos, tudom, hogy egy elég jól ismert skót vezetéknév...

SF: Igen.

JKR: ...és egy háborús emlékműben találtam. Egy ragyogó, elbűvölő vezetéknevet kerestem, és megakadt a szemem a Locharton, és tudtam, hogy ez az. De nem találtam hozzá keresztnevet. Aztán egyik este a Mesék és mondások szótárát lapozgattam. Mint általában, tudatosan kerestem valamit, ami hasznos lehet, és akkor megláttam a Gilderoyt, aki igazából egy jóképű gazember volt.

SF: Igazán?

JKR: És a Gilderoy Lochart tökéltesen hangzott.

SF: Tényleg tökéletes, tökéletes...

JKR: Lenyűgöző, és mégis, közben, kissé üres, természetesen.

SF: Pontosan olyan, amilyennek mi ismerjük.

JKR: Mint amilyennek ismerjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése